Re: mineraly gdzie Kudowa Zdroj i okolice

Autor: art_o2 <rutra_64_at_o2.pl>
Data: Sat 30 Jun 2007 - 15:08:04 MET DST

From: "Marek J. Battek" <marek@silez.pl>
To: "Minerały" <mineraly@man.lodz.pl>
Sent: Saturday, June 30, 2007 9:57 AM
Subject: Re: mineraly gdzie Kudowa Zdroj i okolice

> Kletno leży na południe od Stronia Śl., a więc z Kudowy jedziesz na
> Kłodzko, Lądek Zdr, ale to nieco więcej niż 60 km (będzie ze 70). Tam też
> do zwiedzenia Jaskinia Niedźwiedzia oraz stara kopalnia uranu (a tak
> naprawdę fluorytu). Miejsce ciekawe, zwłaszcza dla początkujących, na
> początek można szukać na starych hałdach przy skrzyżowaniu.
> Rośliny kopalne możesz znaleźć na hałdach w Słupcu (część Nowej Rudy),
> najlepsze wyniki miałem na usypisku przy drodze na Bożków. Jedziesz z
> Kudowy Drogą Stu Zakrętów na północ, po drodze piaskowcowe Błędne Skaly i
> [...]

A jak już zapędzisz się do Kletna warto zahaczyć też i o Stronie Śl.,
przeciekawy wysad bazaltowy tuż przy drodze Śtronie-Londyn:)! Trzeba pytać o
strzelnicę, pod inną nazwą wysad umiarkowanie znany. Tam do znalezienia
całkiem przyzwoite ziarna oliwinu, szczególnie w górnej części wysadu. Nie
polecam dreptania po wysadzie tuż po deszczu - robi się nieziemsko śliski, a
z góry na dół spory kawałek jest:)!

Pzdr,
Artur Dybowski