Re: mineraly gdzie Kudowa Zdroj i okolice

Autor: Marek J. Battek <marek_at_silez.pl>
Data: Sat 30 Jun 2007 - 09:57:35 MET DST

bulba008 napisał(a):
> W koncu jade z rodzina na wakacje do Kudowy Zdr. Czy w okolicy okolo 60
> km znajde jakies fajne miejsce, gdzie z mloteczkiem moglibysmy znalezc
> jakies fajne mineraly, skamienialosci itp.
> Jak dotychczas slyszalem o kletnie ale nie wiem gdzie dokladnie sie udac
> (samochodem).

Kletno leży na południe od Stronia Śl., a więc z Kudowy jedziesz na
Kłodzko, Lądek Zdr, ale to nieco więcej niż 60 km (będzie ze 70). Tam
też do zwiedzenia Jaskinia Niedźwiedzia oraz stara kopalnia uranu (a tak
naprawdę fluorytu). Miejsce ciekawe, zwłaszcza dla początkujących, na
początek można szukać na starych hałdach przy skrzyżowaniu.
Rośliny kopalne możesz znaleźć na hałdach w Słupcu (część Nowej Rudy),
najlepsze wyniki miałem na usypisku przy drodze na Bożków. Jedziesz z
Kudowy Drogą Stu Zakrętów na północ, po drodze piaskowcowe Błędne Skaly
i Szczeliniec, dalej sanktuarium w Wambierzycach (bardzo ciekawe) - ok.
50 km. W Nowej Rudzie dostępna do zwiedzania kopalnia węgla.

                                        pzdr, mjb

--
mgr inż. Marek J. Battek
tel. kom. 601722945