Re: Garsc fotek mineralow

Autor: Grzegorz Bijak <moozg6_at_o2.pl>
Data: Fri 01 Sep 2006 - 16:43:53 MET DST

> Jakim aparatem robiłeś (jeżeli to Twoje prace) zdjęcia minerałów, jakie
> jest niezbędne minimum parametrów dla aparatu cyfrowego do
> wykonywania dobrej jakości zdjęć bliskich obiektów (minerałów)?

heh, czesto mnie ludzi o to pytaja
otoz ja za swoj dalem niespelna 500 zl, kupiony na allegro bez gwar,
nowka sprowadzana zniem. (sklepowa 800zl)
jest to olympus c-480, nie jest to super machina, plusem jest niezwykla
prostota, szybki w uzyciu no i najwazniejsze ma supermacro juz od 2 cm,
co zazwyczaj nie jest spotykane w cyfrowkach tego przedzialu cenowego.

i to jest najwazniejsze w aparacie, zeby mial dobre makro, reszta to
juz technika, moje pierwsze zdjecia byly tagiczne (te z galerii tez sa
takie sobie), ale z czasem doszedlem jak wydobyc caly urok z okazu
(manipulacja z oswietleniem, bezposredniczy czy odbitym... odpowiedni
kat, tlo itp.), w sumie to samo to wyszlo, ale tak to jest jak sie robi
tysiace zdjec, nie oszczedzam aparatu :)

aha jeszcze jedno, niezawsze dobra jest zasada im drozszy tym lepszy,
robilem zdjecie mineralom kilkoma innymi cyfrowkami, ktorych cena byla
znacznie wyzsza od mojego, i powiem ze efekty wcale nie byly
rewelacyjne, ale to bylo jakies 2 lata wstecz przynajmniej

pzdr
GB