Re: Re: Chcę rozwinąć kolekcjonerstwo.

Autor: <pprzybyszewski_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 31 Jul 2006 - 12:58:48 MET DST

Najlepiej zagadke bielenia siarczanu miedzi rozwiązać doświadczalnie. trzeba
wziąć cztery nowe prówbki:

1. Pierwszą umieścić w szczelnie zamkniętym naczyniu w ciemnościach,

2. Drugą w szczelnie zamkniętym naczyniu na świetle,

3. Trzecią w otwartym naczyniu na świetle (lecz nie na słońcu, aby się nie
nagrzewała).

4. Czwartą w otwartym naczyniu wystawioną na bezpośrednie dzialanie słońca.

Po tygodniu zobaczyć, co się będzie działo. Chemia jest nauka doświadczalną.
Ja, choć jestem z wykształcenia chemikiem, głowy nie dam za wynik powyższego
doświadczenia. Trzeba się samemu przekonać. Niestety nie dysponuję obecnie
ani gramem CuSO4*5H2O, ale polecam wykonanie powyższego eksperymentu
wszystkim chętnym. Ciekaw jestem jego wyniku.

Pozdrowienia

Piotr Przybyszewski