Re: Chcę rozwinąć kolekcjonerstwo.

Autor: Marcin S. Mlynczak <nie_at_ma.org>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 00:02:52 MET DST

Użytkownik "Andrzej Pełka" <U238@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e9h3ac$ie0$1@mx1.internetia.pl...

> tylko jaki to minerał ten "trujący arszenik" i jaki ma kolor. :-) A trochę
> dalej o aurypigmencie - tworzy się głównie przez przeobrażenie realgaru.
> Tyle razy to przeglądałem i jakoś mi nie utkwiło w pamięci. Wszystko
> przez to, żem jednotematowy (ględa smolista) a może i przez te atomy.
> :-) Dzięki za podpowiedź, poszperam jeszcze u Bolewskiego.

Owym 'trującym arszenikiem' mialby byc zwykły tlenek arsenu, As2O3. Jednak
z tego co teraz przegladam, wspolczesnie uwaza sie ze zoltym produktem
rozkladu nie jest wspomniany arszenik i aurypigment (As2S3), ale pararealgar
(AsS). Jak Cie interesuje - to tutaj jest cos wiecej na ten temat, chyba
dosc rzetelnie opracowane:
http://www.minsocam.org/MSA/collectors_corner/arc/realgar.htm

Marcin