Re: jak się nazywa piasek w który uderzył piorun?

Autor: Zbigniew Greplowski <zbiggniew_at_interia.pl>
Data: Thu 22 Jun 2006 - 18:55:46 MET DST

Takie naturalne szkliwo krzemionkowe nazywa sie Lechaterieryt - sam nie
wiem czemu ta nazwa tak utkwila mi w pamieci z cw z geologi na I roku
studiow :))) Znalazlem rowniez w slowniku J. Zaby ze taka sopelkowata
forma powstajaca od uderzenia pirouna nazywana jest rowniez FULGURYT.

pozdrawiam
Zbig

Dzwon za grosze, a nawet za darmo!
>>> http://link.interia.pl/f1967