jak się nazywa piasek w który uderzył piorun?

Autor: Robert Szuber priv <szuber_at_polbox.com>
Data: Thu 22 Jun 2006 - 15:36:32 MET DST

Dzień dobry na liście,
pozdrawiam z Karkonoszy wszystkich "listkowiczów". Mam jednak pytanie nie
związane z naszymi górami a raczej dotyczące pewnej formy pisaku.... Otóż
będąc u rodziny pod Warszawą, kuzyn pokazał mi coś w kształcie "sopla"
mówiąc, że to jest piasek kwarcowy, w który uderzył piorun. Wykopał to coś
przy budowie fundamentow pod dom. Zwrócił się do mnie jako "górala" czy
wiem jak to się nazywa - niestety nie wiedziałem, w literaturze też nie
spotkalem. Czy taka forma ma jakąś nazwę?
pozdrawiam
Robert