Re: Czyszczenie z ziemi

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Mon 10 Apr 2006 - 15:26:48 MET DST

Użytkownik "Marek J. Battek" <Marek.Battek@pwr.wroc.pl> napisał
w wiadomości news:mailman.25.1144580609.460.mineraly@man.lodz.pl...

> Z kolei moje pytanie - czy typowe urządzenie do cięcia glazury nadaje
> się do przecinania kamoli? Do tej pory chodzę za każdym razem do
> znajomych, ale chcciałbym mieć coś swojego, a taka maszyna nie jest
> zbyt droga (najtańsza ze 150 zł)

Jeśli chodzi Ci Marku o tzw. szlifierkę kątową, to chyba nie utniesz nią
tak ładnie agatu żeby uzyskał idealną płaszczyznę na przekroju. Przy
ręcznym prowadzeniu narzędzia, to chyba niemożliwe. Jednak wydaje
mi się, że do wstępnego rozkawałkowania niektórych minerałów będzie
odpowiednia. Nieraz, kiedy chciałem zwiększyć zawartość minerału
w minerale :-) (odbić dłutem zbędne fragmenty kamienia) zdarzało się,
że okaz całkiem zniszczyłem. Obróbka szlifierką z tarczą do kamienia
na pewno jest bardziej przewidywalna. Kiedyś ciąłem czymś takim
mocno wypalony klinkier (bardzo twardy) i całkiem dobrze to szło.

                                                        Andrzej.