Re: łupek

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 14:39:04 MET DST

Ten (czy też taki) łupek, jest chyba jeszcze dość popularnym
w świecie materiałem. Trochę tylko daleko do producenta. :-)

http://www.yellowpages.pl/A322X25/%a3upek_dach%f3wkowy.html

U nas najlepiej byłoby bazować na materiale rozbiórkowym.
Na południe od Głuchołaz, w czeskiej wiosce widziałem kiedyś
wielką stodołę pokrytą dużymi płytkami łupka. Najwyraźniej
niszczała i chyba nikt nie miał zamiaru jej remontować. Szkielet
dachu zapadał się już dość mocno i przez to mogłem dokładnie
obejrzeć kilka odpadłych płyt z łupku. Były zaskakująco wielkie
(tylko na dachu wydają się małe) i wbrew moim wyobrażeniom,
niezbyt kruche. Gdyby natrafić na podobną budowlę w rozsypce
można by zapewne odzyskać sporą część materiału w stanie
nieuszkodzonym. To jednak też nie jest proste rozwiązanie -
rozbiórka, transport itd. Pomysł raczej dla zapaleńców. :-)

                                                    Andrzej.