Re: ultrafiolet

Autor: Michal Krzeminski <psychop_at_sav.net>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 15:37:33 MET

Spadek napiecia na zapalonej juz swietlowce jest niewielki
w zwiazku z czym swietlowka "probuje" przepuscic przez siebie
dosyc duzy prad. Induktor jest w ukladzie po to zeby wlasnie ten
prad podczas pracy swietlowki ograniczyc. Proponuje poszukanie
mniejszego dlawika (tj do swietlowek o mniejszej mocy) powinno to
ladnie ten problem rozwiazac. Ewentualnie swietlowke mozna zasilic
z jakiejs prymitywnej przetwornicy do CCFL (np jak do backlitu w
laptopie, skanerze czy innym tego typu urzadzeniu).

W przypadku braku takiego dlawika mozna zastosowac stary trick
w postaci uzycia zamiast niego jakiegos malego sieciowego transformatorka
ze zwartym uzwojeniem wtornym (pierwotne wlaczamy w szereg z ukladem,
jak dlawik).

Lampy proponuje nie eksploatowac zbyt intensywnie bez ogranicznika
pradu w ukladzie, bo po prostu sie szybko zniszczy. Powodzenia,