Re: RE:baryt/kalcyt + mineraly w UV

Autor: Sara <sara_w_at_op.pl>
Data: Sat 18 Feb 2006 - 22:17:29 MET

Kolega Krzysiek napisał:

> Hej Sandra - nie wiedzialem, ze interesuja Cie okazy karbonskie z wegli.

Okazy uwęglone, podobnie jak spirytyzowane (i inne), są jedynie
uzupełnieniem mojej kolekcji. Mają pokazywać niekrzemionkowe sposoby
utrwalania drewna (także szyszek).

Dziękuję za szczegółowe informacje dotyczące procesu
rozpoznawania/różnicowania minerałów.
Można się wystraszyć doświadczeń z kwasem solnym skoro mogą uszkodzić
powierzchnię okazów !

Wątek UV
Całkiem niedawno kupiłam świetlówkę kompaktową UV w hurtowni na obrzeżach
Warszawy.
Pasuje do gwintów od zwykłych żarówek.

Dziękuję Wszyskim za wskazówki,
pozdrawiam