ultrafiolet

Autor: <mmineral_at_o2.pl>
Data: Sat 18 Feb 2006 - 16:19:37 MET

Witam !

Mam problem, poniewaz jestem amatorem zbierajacym mineraly,
skamieniałości oraz meteoryty. Mam nowe mieszkanie i zaplanowalem
wykonac meble spejcjalnie pod "wystawe" moich okazów. Zaplanowalem
rowniez polke z ultrafioletem, poniewaz na którejs z wystaw
widzialem cos takiego - bardzo mi się to spodobalo. Mam jedynie
problem, czy taki ultrafiolet to te jarzeniowki, które sprzedaja w
lepszym sklepie, czy jest to cos o wyspcjalizowanych funkcjach i
kupic to mozna jedynie w niewielu specjalistycznych sklepach. Bardzo
prosilbym o wypowiedzenie sie na temat mojego problemu. Waznym
elementem w wystawianiu mienrałow jest po prostu ulozenie ich,
jednakze wiem, ze niektore mineraly zmieniają swoja barwe, kiedy
odzialywuje na nie swiatlo ('zwykle' badz ultrafioletowe). Chcialbym
dowiedziec się jakiez sa to mineraly. Chetnie przyjme wskazowki na
temat ustawiania okazow na polkach. Podkresle, iż planuje je
podswietlic od tyłu polki (reflektorki)i od zewnatrz polki jako
zwyle pokojowe swiatlo. Czy bedzie to wystaczajace ? Najciekawsze i
najladniejsze okazy wystawie w oszklonej polce, ktora bedzie
zamknieta i tam bedzie jeszcze lepsze podswietlenie. Reszta bedzie
na szklanych polkach z drewnianym wykonczeniem. Najwieksze okazy
beda najnizej, imw wyzej tym mniejsze. Tak sobie to zaplanowalem.
Jeszcze raz prosze o wskazowki, korekty i inne interesujace rzeczy,
ktore pomoga mi. Dziekuje i pzodrawiam :)