rezerwat geologiczny "Walewice"

Autor: Dawid Mazurek <dawidmazurek_at_wp.pl>
Data: Wed 11 Jan 2006 - 12:54:44 MET

Witam!
Znalazłem w "Przewodniku po Skierniewicach i okolicach" wzmiankę o istnieniu
w pobliży wsi Walewice na brzegiem rzeki Mrogi rezerwatu geologicznego
założonego w 1969 roku. Na powierzchni 1,65 ha mają tam występowajać
różnorodne osady z okresu zlodowacenia bałtyckiego. Wykonane są odkrywki
edukacyjne. Z chęcią bym się tam wybrał, więc postanowiłem trochę
pogooglować - niestety poza lakonicznymi wzmiankami i ciekawą informacją, że
w swoim czasie ten rezerwat był jedynym tego typu w Europie, nie znalazłem
żadnych praktycznych informacji. Czy takie miejsce nie jest na tyle
atrakcyjne by umieścić o nim informacje na stronach gminy, powiatu,
wojewódzstwa? A może obiekt ten już nie istnieje? Będę wdzięczny za wszelkie
informacje...
Pozdrawiam, Dawid