Cechy probiercze

Autor: Jarosław Grolik <grolik_NOSPAM__at_chemia.uj.edu.pl>
Data: Tue 12 Apr 2005 - 20:57:15 MET DST

Witam.

Mam pewien problem. Znalazłem w "starym domu" znalazłem po dziadkach stare
łyżki. Są one oznaczone dziwnymi cechami probierczymi i nie jestem w stanie
ich zidentyfikować. Czy mógłbym prosić o pomoc w identyfikacji ?

Pierwsza cecha:
W kwadracie obróconym o kąt 45 deg znajduje się niedźwiedź . Nad
niedźwiedziem jest napis BMF natomiast pod nim znajduje się napis AS II.
Wygląda na polską cechę probierczą ponieważ wybite jest również
"M.JAKUBOWSKI"

Druga cecha, jest niewyraźna.
W pięciokącie foremnym znajduje się głowa , ale nie wiem czy kobieca, czy
mężczyzny. Pod ta głowa cyfra 4 po prawej litera E. Nad głową , albo na
czubku głowy znajduje się obrócona litera C. Głowa zwrócona jest w prawą
stronę.
Mniej więcej tak to wygląda :
http://users.uj.edu.pl/~grolik/1/proba.jpg

Nie spotkałem się jeszcze z takimi cechami probierczymi.

Pozdrawiam

Jarosław Grolik