[identyfikacja] zmarszczki prądowe(?) i bornit(?)

Autor: Dawid Mazurek <dawidmazurek_at_wp.pl>
Data: Mon 28 Mar 2005 - 22:14:26 MET DST

Witam.
Znów chciałbym prosić o pomoc w identyfikacji erratyków.
Tym razem zmniejszyłem zdjęcia do rozsądnych rozmiarów i umieściłem na
serwerze.

---
Pierwszy okaz do dość duży fragment czegość, co zidentyfikowałem, poprawnie
lub nie, jako kwarcyt. Moje pytanie brzmi, czy to co widać na powierzchni to
mogą być zmarszczki prądowe? Prosiłbym też o korektę, o ile to możliwe, czy
ta skała to rzeczywiście kwarcyt. Wśród minerałów budulcowych zauważyłem coś
co wygląda na małe czerwone granaty - tego oczywiście na zdjęciu już nie
widać. Skała z boku jest warstwowana, a od spodu idealnie płaska, gdyż
została przełamana zgodnie z powierzchnią jednej z tych warstw.
Oto zdjęcia:
http://paleontologia.w.interia.pl/kwarcyt-zdj1.JPG
http://paleontologia.w.interia.pl/kwarcyt-zdj2.JPG
---
Drugi okaz bardzo mnie zaciekawił. Z wierzchu wygląda dość zwyczajnie
http://paleontologia.w.interia.pl/ruda-powierzchnia.JPG
Natomiast od spodu (na przełamie) jest coś co wygląda na rudę metalu. Nie
zaobserwowałem przyciagania przez magnes, natomiast porównując ze zdjęciami
w książce, wydaje mi się, że może to być ruda miedzi, a dokładniej bornit.
Owa ruda ma kolor srebrzysto-szary, ale na zdjęciach różnie do wychodzi.
Wygląda to mnie więcej tak:
http://paleontologia.w.interia.pl/ruda-przelam-zdj1.JPG
Natomiast chwilę potem robiłem zdjęcie z drugiej strony (potem fotkę
obróciłem na komputerze) i wyszedł inny kolor:
http://paleontologia.w.interia.pl/ruda-przelam-zdj2.JPG
Pierwsze ze zdjęć przełamu o wiele bardziej przypomina oryginał, niemniej w
zależności od oświetlenia, różnie to wygląda.
I tu prosiłbym o skorygowanie moich przypuszczeń. Czy to bornit? W czym on
tkwi?
---
W razie czego, mogę posłaś zdjęcie większego rozmiaru. Za wszelką pomoc w
identyfikacji będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam, Dawid.