Re: identyfikacja ska³y magmowej

Autor: Gra¿yna Wysiecka <grazax_at_o2.pl>
Data: Mon 14 Mar 2005 - 06:53:49 MET

From: "Dawid Mazurek" <dawidmazurek@wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.mineraly
To: <mineraly@man.lodz.pl>
Sent: Monday, March 21, 2005 7:24 PM
Subject: identyfikacja ska³y magmowej

> Czy móglbym komu¶ je przes³aæ do identyfikacji?
> Interesuje mnie, jaki to rodzaj ska³y, a tak¿e jakie minera³y
> w niej widaæ.

 Witamponownie.
Otorz skala w ogrodku to cos co po niemiecku nazywa sie Dunkler
Aland-Quarzporphyr mit Pyroxen co na polski tlumaczymy prawdopodobnie jako
ciemny porfir alandzki z piroksenem lub ciemny (przyciemniony) alandzki
porfir kwarcowy z piroksenem.
Jest to niewatpliwie skala magmowa, jego obszar alimentacyjny to wyspy
alandzkie.
W jego sklad wchodza: pirokseny, hornblenda, chloryt, cyrkon, (niem erz -
ale nie wiem co to znaczy, w slowniku jest kruszywo).
Polecam strone www.kraistallin.de
Pozdrawiam
Grazyna W.