Re: Luiza w Radzimowicach

Autor: Jacek Nowak <jac_now_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 16 Mar 2005 - 11:51:54 MET

Witam!
Zdjęcia fajne. Sam mam kilka podobnych z lat 90-tych. Te brunatne stalaktyty
to bezpostaciowe tlenki i wodorotlenki żelaza. Turkusowa polewa to
brochantyt. Trafia się także araginit podstawiany miedzią. Poza tym
zidentyfikowałem tam allofan, hisyngeryt. Są też miejsca, w których można
znaleźć siarczki, ale większość ociosów pokryta jest takimi polewami jak na
zdjęciach. Obiekt niebezpieczny!!! Wymaga sprzętu speleo i sporej ilości
doświadczenia!!! Nie polecam początkującym!
Jacek ;-)