Re: Szyb Louis (luiza)- Radzimowice

Autor: Jacek Nowak <jac_now_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 16 Mar 2005 - 11:46:17 MET

Witam!
Ostatnio w kop. Wilhelm byłem pod koniec lat 90-tych, więc moje informacje
nie są najnowsze. Wtedy dało się zjechać szybem do około 90 m. od zrębu
szybu. Na tej głębokości były pocięte karoserie z samochodów (prawdopodobnie
kradzionych). Grotołazi kilka razy zgłaszali to policji i nic - szyb był
dalej zasypywany. Dopiero gdy na dnie znaleziuono zwłoki coś się zmieniło -
m. in. zakratowano zrąb szybu. Cała głębokość szybu wynosiła okoł 190 m.
(tak wynikało z posiadanych przeze mnie planów). O ile dobrze pamiętam,
dostępne były 3 poziomy eksploatacyjne -40, -60 oraz -90 m. Z poziomu -90
były szybiki do głębszych partii. ale drabiny w nich zainstalowane leciały
na głowę. Obiekt bardzo niebezpieczny! Do jego penetrowania potrzebny sprzęt
speleologiczny i sporo doświadczenia!!!
Jacek ;-)