Re: pitchblendy

Autor: Sara <sara_w_at_op.pl>
Data: Thu 24 Feb 2005 - 11:40:35 MET

K.A.:
> czyli powszechna blende uranowa - tlenki uranylu - nasturan - uraninit
> czyli wszystko co sie z tym zwiazkiem kojarzy.

A.P.:
> Zadna blenda smolista - u nas uzywa sie po prostu SMOLKA URANOWA.

Panowie, dziekuje bardzo za Wasza pomoc,
rozumiem, ze pod pojeciem tlenek uranu (UO2) kryje sie zarówno uraninit jak
i nieszczesna "pitchblende".
Czy jednak blenda uranowa, blenda smolista i smólka uranowa sa synonimami ?
I czy rzeczywiscie wszystkie odpowiadaja okresleniu "pitchblende" ?

pozdrawiam :-))
Sandra