Re: jak poznać prawdziwy bursztyn

Autor: Wojciech Kieliszczyk <w.kieliszczyk_at_interia.pl>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 11:26:40 MET DST

> Witam,
>
> chciałbym kupić figurkę z bursztynu, ale jak laik może poznać czy to
> prawdziwy bursztyn czy też jakaś żywica?

Czesc. Ja proponuje, abys pocieral przez chwile ten przedmiot o np. flanelowa koszule. Pod wplywem ciepla powinien zaczac wydobywac sie z niego zapach zywicy. Drugim sposobem jest wykorzystanie wlasciwosci elektrostatycznych bursztynu. 1.Porwij np. chusteczke higieniczna na b. male kawalki(tylko palce miej czyste!!!). 2. Pocieraj ten przedmot przez chwile o flanele. 3. Po chwili ostroznie zbliz go do kawalkow chusteczki(uwazaj, zeby nie dotknac innych przedmiotow, bo go "rozladujesz"). Papierowe skrawki powinny "przykleic sie" do bursztynu.
To sa moje sposoby. Sorki, ze nie jest to napisane "naukowo", ale z fizyki bylem kiepski.Pozdrawiam.