Re: Aragonit

Autor: <pete274_at_o2.pl>
Data: Wed 15 Sep 2004 - 13:04:54 MET DST

>P.S. Znalazłam na tej grupie pytanko o aragonit (wrzesień 2003), gdzie w odpowiedzi podano linki do stron niemieckich. Ale ja niestety nie znam niemieckiego.

Witam, to ja niegdyś wywołałem na tej liście temat aragonitu
Tam: http://lists.man.lodz.pl/pipermail/mineraly/2003/09/3817.html są różne linki, nie tylko ten niemiecki:

in Hohlräumen vulkanischer Gesteine, in der Oxidationszone von Erzlagerstätten (z.B. Aragonit-Eisenblüte); als Ausfällung im Meerwasser (z.B. im Roten Meer); in Schwefellagerstätten (z.B. am Ätna); als Ausfällung bei Quellen, seltener in Höhlen; die Schalen vieler Muscheln und Schnecken bestehen aus Aragonit.

opisujący raczej gdzie aragonit występuje, niż jakich szczególnych warunków wymaga jego powstanie. Osobiście nigdy się z takowymi danymi nie zetknąłem, ale nie jestem specjalistą.
Piotr