odsłonięcia na Mazowszu

Autor: Dawid Mazurek <dawidmazurek_at_wp.pl>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 07:42:30 MET DST

Witam. Od niedawna mieszkam mniej więcej w połowie drogi między Łodzią a
Warszawą, w okolicach Skierniewic. W okolicznych żwirowniach w
plejstoceńskich osadach polodowcowych można bez problemu znaleźć
skamieniałości paleozoiczne i mezozoiczne przywleczone przez lodowiec.
Zastanawiam się jednak czy gdzieś w mojej okolicy z pod osadów polodowcowych
wystają jakieś "prawdziwe" skałki. Wiem tylko o walanżynie Wąwału i
słyszałem też coś o jurze Tomaszowa Mazowieckiego (oba miejsca około 50 km
od mojego domu). Jeżeli ktoś wie coś o innych odkrywkach między Łodzią a
Wa-wą, lub mógł by mi udzielić więcej informacji o wymienionych już przez
mnie - będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. Dawid.