Zeolity - weglany - ksenolity w bazaltach Slaska

Autor: Krzysztof Andrzejewski <krzynianek_at_wp.pl>
Data: Sun 16 May 2004 - 01:54:36 MET DST

Postanowilem wyrazniej okreslic temat,bo mam wrazenie ze zbyt
ogolnie podalem calosc zagadnienia.Sluchajcie-znam
stanowiska ,nawet calkiem niezle-znam tez literature aby znalezc
geologie rejonu ,charakterystyke mineralogiczno-petrograficzna (
jesli takowa w ogole byla zrobiona).Ale nie w tym rzecz - to Wy
podczas wlasnych wypraw natrafiacie na rzeczy i okazy ,o ktorych
nauka nie ma niekiedy zielonego pojecia.Jesli natrafiacie na
duze krysztaly smolistoczarnych augitow ,nerkowate skupienia
weglanow ( czestych zreszta w niektorych lomach),metasomatyczne
plagioklazy ze stref kontaktowych - o tym mi prosze piszcie!
Moze ktos znal faceta ,ktory pracowal w czynnym kamieniolomie
bazaltu i zbieral takie dziwolagi ,ktorymi w potocznym mniemaniu
zaden rasowy zbieracz by sie nie zainteresowal:):) No bo
przeciez kiedy mowie niekiedy ze bylem w Strzegomiu i stukalem w
bazaltach - to ekipa kaze mi niekiedy postukac sie w glowe:):):)
Jest takie stare powiedzenie - cudze chwalicie...
Mam nadzieje ,ze jeszcze polskie bazalty doczekaja sie renomy i
uznania - bo widzialem juz w nich istne cuda po prostu czego i
Wam serdecznie zycze - Krzysiek

"Wilbur chce się zabić" - w kinach od 14 maja!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Ffilm.wp.pl%2Fp%2Ffilm.html%3Fid%3D24720&sid=176