Re: Agaty w G. Kaczawskich

Autor: Kazuro <pawel.REMOVEsmietanski_at_pharmanet.com.pl>
Data: Tue 11 May 2004 - 17:21:03 MET DST

> witam,
> wybieram się w Góry Kaczawskie po minerały.
> Proszę o info na temat miejsc gdzie mógłbym poszukać z efektem agatów,
> czy coś w okolicach innego teżmożna z powodzeniem szukać? Jeśli tak to
gdzie
> dokładnie??
> Pozdrawiam,

Witam

Z mineralnego tournee po południowej Polsce ,w tym także po Górach
Kaczawskich ,wróciliśmy kilka dni temu.
Tak więc, co do G. K.:
Byliśmy na słynnym wzgórzu Wołek i w okolicach ale najprawdopodobniej nie w
tym miejscu co trzeba, bo nie widziałem żadnych śladów konkurencji :) Trochę
pokopaliśmy ale bez rezultatów. Więc tego miejsca Ci nie polecam.
Polecam za to pola agatowe w Płuczkach Górnych. Zeszłoroczne głębokie (w
miarę) doły zostały niestety zasypane ale jak poszukasz w nieco dalej
oddalonych krzakach ,to znajdziesz nowe , świeże wykopki , w których z
powodzeniem możesz miło spędzić dzień z młotkiem w ręku. Udało tam nam się
wytropić całkiem niezły kamulec. Początkowo mrugnął z otaczającej go skały
tylko małym kryształkiem ametystu ale po - bagatela 3 godzinach spora
geoda w przeważającej całości leżała koło mojego plecaka :)
Zachęcam też do odwiedzenia nieczynnego kamieniołomu bazaltu w Lubiechowej.
Można tam znaleźć agaty w formie małych migdałów. Uwaga! Kamieniołom jest
stromy, łatwo się wspina , trudno się schodzi... o czym sam się przekonałem.
:) . Przy okazji dementuję info jakoby kamieniołom był ogrodzony i zamknięty
(zdaje się ,że taka informacja pojawiła się tu na grupie).

Udanych łowów,
Paweł