Autor: Jacek Nowak (jac_now_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 22 Apr 2004 - 09:54:55 MET DST

Czy na Górnym Śląsku oprócz roślin
> w węglu można też trafić na prehistoryczne smocze szkielety? :-)
>

> Andrzej.

Ciekawa lokalizacja to Żyglinek. Są tam odkrywki wapieni triasowych eksploatowanych jako kamień okładzinowy. Występują w nich kości gadów morskich. Głównie żebra, piszczele i łopatki, ale podobno trafdiła się i czaszka.
Trzeba uważać na właścicieli - nie lubią jak ktoś chodzi po ich terenie, ale czasem można się dogadać lub kupiś coś od robotników. Ja sam mam w domu kominek zrobiony z tego wapienia z licznymi kośćmi. Największa to piszczel około 20 cm.

Jacek ;-)