Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Mon 19 Apr 2004 - 14:34:29 MET DST

Użytkownik "Andrzej Pełka" <U238_at_wp.pl> napisał w wiadomości news:c4n9i1$gdr$1_at_nemesis.news.tpi.pl...

> Wróciłem dzisiaj z pierwszej w tym roku mineralnej wycieczki.
> Oczywiście z Zalesia. [...]
> Ze stoku hałdy poniżej tzw. domku myśliwskiego
> jakaś ekipa poszukiwaczy spuściła tony kamieni. [...]
> Cały stok wygląda jakby szalało na nim z kilofami kilkunastu
> silnych ludzi.
> Tyle z Zalesia, gdzie sezon 2004 chyba mogę już uznać za otwarty.

Wczoraj zaś, ponownie będąc w Zalesiu odwiedziłem nieco bardziej oddalone 5 pole. Zastałem widok zaiste szokujący. Ponad trzy ary powierzchni zryte do głębokości pół metra, wyprute z ziemi szyny od górniczej kolejki i masa innego złomu. Także kupa współczesnego śmiecia - butelki po napojach itp. Wygląda to na zwykłą dewastację ładnego (choć radioaktywnego) kawałka lasu. Nikt nie próbował zasypać dołów, albo ekipie kopaczy po prostu zabrakło już na to sił. Zostawili przygnębiający widok. Oby wkrótce nie okazało się, że niegdysiejsze wydobycie rud uranu mniej zdemolowało rejon Zalesia, niż leży to w możliwościach zawziętych poszukiwaczy minerałów.

                                                           Andrzej.