Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Sat 03 Apr 2004 - 23:12:28 MET DST

Wróciłem dzisiaj z pierwszej w tym roku mineralnej wycieczki. Oczywiście z Zalesia. Jednak znaleziska bez rewelacji. Parę bryłek typowej czarnej blendy. Tyle w tym wszystkim dobrego, że jedna z nich, choć czarna, rysę ma ciemno zieloną i od biedy mogę to uznać za coś nowego w swoim zbiorku. Mam też jeszcze kamień upstrzony żółtymi cętkami, ale wbrew moim nadziejom nie chce drań fluoryzować w ultrafiolecie. Tak więc łup jest raczej skromny. W Zalesiu śniegu już bardzo mało. Tu i ówdzie leżą jego brudnawe placki, spod których wyziera ubite przez zimę, zbutwiałe poszycie. Zdumiewająco w takim otoczeniu wyglądają pojedyńcze kwitnące już rośliny. Pierwszą napotkaną aż dotknąłem, bo robiła wrażenie sztucznej :-) Ze stoku hałdy poniżej tzw. domku myśliwskiego jakaś ekipa poszukiwaczy spuściła tony kamieni. Piszę ekipa, bo wygląda na to, że gdyby skupili swe wysiłki w jednym tylko miejscu to droga zsunęła by się w koryto strumienia. Jak popatrzeć na skalę przeprowadzonych "robót", to ja ze swoim młoteczkiem jestem mało znaczącym szczegółem mineralnych poszukiwań. Cały stok wygląda jakby szalało na nim z kilofami kilkunastu silnych ludzi :-) Tyle z Zalesia, gdzie sezon 2004 chyba mogę już uznać za otwarty.

                                                              Andrzej.

Ryszard Wagner - dramat muzyczny Walkiria. Premiera. Wrocław Hala Ludowa 29 maja (4, 5, 6 czerwca) 2004.