Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Wed 17 Mar 2004 - 22:06:01 MET

Wydaje mi się, że tak. Choć nie u nas, a w Stanach Zjednoczonych.

                                   http://www.unitednuclear.com/uranium.htm
Jednak (jakkolwiek zdjęcia minerałów są bardzo dobre) odnoszę wrażenie, że większość kamieni w ofercie to uranowa "cienizna". Brakuje przede wszystkim "mięsiście" gęstej i mocno radioaktywnej blendy. Sporo jest jakoby uraninitów, ale dość marnego wyglądu. Nie wiem jak odczytać wyniki pomiarów promieniowania, np.30000 CPM ? Biorąc kamyki na oko (dosłownie) dochodzę do wniosku, że moje (przywiezione z Czech) są ładniejsze i bardziej radioaktywne. Może i nieco na wyrost, ale mile mi to podgardle łechce :-)
Za to tutaj                     http://www.unitednuclear.com/high.htm
kilka zdjęć całkiem ładnego torbernitu. Nadżera mnie jad zawiści, bo sam takiego dotychczas nie upolowałem. Może w tym roku się uda?
                                                              Andrzej.

Ryszard Wagner - dramat muzyczny Walkiria. Premiera. Wrocław Hala Ludowa 29 maja (4, 5, 6 czerwca) 2004.