Autor: Ireneusz Balicki (irbal1_at_inetia.pl)
Data: Thu 04 Mar 2004 - 08:36:27 MET

Witam
  Odnośnie sztolni Śnieżnik (o ile dobrze
> przypominam sobie artykuł przesłany mi kiedyś przez Irka Balickiego),
> to woda która z niej wypływa jest bodaj porównywalna aktywnością
> ze źródłem Maria. Podobno nawet planowano utworzyć tam uzdrowisko.
> Może Irek (jeżeli nas przeczyta) przypomni nieco szczegółów na temat
> sztolni Śnieżnik.

To tekst z:
"Pielgrzymy":1995r.,Sztolnia Snieżnik, Tadeusz Przybylski. (informator turystyczny wydany przez Wrocławskie Studenckie Koła Przewodników Sudeckich")
Tamże inne ciekawe artykuły; np.
-Bezbronne strzelnice, linia lekkich fortyfikacji czechosłowackich z lat 1936-36 ( w G. Orlickich).
-Radon w Jaskini Niedżwiedziej
-Ruiny, bzy i żonkile-czyli o wyludnionych i zapomnianych wioskach na Ziemi Kłodzkiej.
i wiele innych równie ciekawych materiałów krajoznawczych "do kupienia w dobrych sklepach" ;-).
Niestety, jedyny dobry sklep jaki znam to PTTK na rynku w Wrocławiu. Na 2-gim może 3-cim piętrze sprzedają ciekawe materiały krajoznawcze, również z poprzednich lat- do wyczerpania zapasów.Polecam również:

"Śląski Labirynt Krajoznawczy"
"Pielgrzymy"
"Karkonosz" w nim (nr2/1993), bardzo ciekawy, duży artykuł o agatach
  w Sudetach po obu stronach granicy.

W tej okolicy jest jeszcze jedna sztolnia po poszukiwaniu uranu w zboczach g. Stroma.
Niestety nie odnalazłem jej jeszcze.
Pozdrawiam
Irek.

P.S>
Właśnie w czasie pisania tej wiadomości radio regionalne podało informację że jakiś pajac sprzedaje kości dinozaurów z Krasiejowic k/Opola przez internet.
Oferta zamieszczona jest na niemieckiej stronie www . Może to robić zupełnie bezkarnie!
Opiekunowie tego stanowiska:~" mają nadzieję że okazy zostały pozyskane przed objęciem tego unikatowego stanowiska ochroną"...uf już bez komentarza.