Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Tue 02 Mar 2004 - 16:59:02 MET

Użytkownik "esseirion [m.ziemann]" <essi_at_go2.pl> napisał w wiadomości news:c2053v$bqp$1_at_nemesis.news.tpi.pl...

> Jeśli chodzi o tą wodę, która wypływa z sztolni Śnieżnik
> to czy mogę prosić o przeliczenie [...] tego na nCi ?

Niechaj mnie Magda o liczenie nie prosi, bo błędów narobię, a sobie obciachu :-) Wyszperałem jednak w notatkach następujące zestawienie aktywności interesujących nas wód. Niestety nie pamiętam już źródła tej informacji.

Lądek Zdrój, okoliczne źródła                  137 - 222 Bq/dm3
Lądek Zdrój, źródło Jerzy                                1300 Bq/dm3
Kletno, strumień wypływający ze sztolni           1200 Bq/dm3
Kletno, wyciek spod hałdy                                  40 Bq/dm3
Kletno, żródło Marianna                                      14 Bq/dm3
Mały Lej, strumień ze sztolni Śnieżnik               3000 Bq/dm3

Podobno 75 Bq/dm3 to minimum konieczne do biologicznego (leczniczego?) oddziaływania na człowieka (pacjenta?) Jeżeli zechcesz Magdo zakonserwować się jak pewna słynna (patrz tutaj http://bez-recepty.pgf.com.pl/0312-woda.html ) żaba ze Swieradowa Zdroju to wybierz sztolnię Śnieżnik :-)

                                                       Andrzej.