Autor: Bogusław Kaczmarek (kacz_at_wszia.opole.pl)
Data: Mon 16 Feb 2004 - 10:22:32 MET

Chciałbym się przedstawić. Nazywam się Bogusław Kaczmarek i mieszkam w Opolu.Jestem nauczycielem akademickim,jednak zawodowo nie mam nic wspólnego z geologią.Ta ostatnia jednak "siedzi" mi od dłuższego czasu w głowie i nie pozwala obojętnie przejść obok ładnego kamienia ,czy skały.Zaczęło się to wszystko na greckiej wyspie Rodos,gdzie pracowałem na kontrakcie 1,5 roku.Budowa naszej elektrowni była odległa od morza ok.100m.,więc pracowaliśmy prawie na plaży.W czasie,gdy moi koledzy oddawali się testowaniu europejskich trunków (w polskich sklepach wtedy zwrot: "poproszę jedno wino" nie budził żadnych niejednoznaczności),ja włóczyłem się z aparatem marki Zenith po plaży ,fotografowałem i znosiłem kilogramy różnokolorowych kamieni,które potem (po godzinach pracy) zawzięcie szliowałem na sprzęcie firmowym - zwiększając tym samym koszty kontraktu -mea culpa! W ten sposób zostałem posiadaczem niezłej kolekcji kolorowych kamieni.Po powrocie do kraju duch zbieraczy pozostał,ale praca nie pozwalała mi na poświęcanie temu hobby należnemu mu czasu.Tak jest i dziś.Jak mam okazję,to odwiedzam giełdy minerałów,ale bardziej po to,aby dowiedzieć się,gdzie można znaleźć jakieś minerały czy skały,niż je kupować.Przez kilka lat udało mi się zgromadzić trochę ciekawych okazów (m.in. agat znaleziony w Opolu) ,ale mam nadzieję,że jak mawia Adam Hanuszkiewicz,wszystko jeszcze przede mną.Z powyższego wynika więc,że będę na tej liście raczej wiernym kibicem niż aktywnym "dyskutantem".Przy okazji,jestem w trakcie urządzania ogrodu,w którym już znalazły miejsce trzytonowe głazy narzutowe i kilkanaście ton innych kamieni . Poszukuję słupów bazaltowych o wysokości ok. 1,5-2m,jednak bardzo smukłych i okazuje się,że nie mogę ich nigdzie "namierzyć".Gdyby ktoś z Was wiedział,gdzie można je pozyskać,proszę o informację (Wilcza Góra k.Złotoryi odpada,bo są tam słupy ,ale krótkie i połamane).To na początek tyle.Pozdrawiam