Autor: mauro (und_at_op.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 17:36:46 MET

Dicovery
<Channel nie zajmowalo im to specjalnie dużo czasu znajdowali co chwile, ci
<na chaldach wysypywanych z kopalni tez, widzialem jak wchodzil jaks
<kolumbijczyk do jaskini, prozgladal sie gdzie sa jakies slady kwarcu na
<scianch, potem cos podlubal i juz ma szmaragd. zastanawiam sie jak sie
witam!
hehe - no to ogladal Pan inny film niz ja... - w tym reportarzy co ja ogladalem szmaragdy bylu znajdywane w barycie(chyba - juz nie pamietam dokladnie) - ale za to jakie - idealnie wyksztalcone krysztaly - niektore ponad 4 cm dl i ponad 2 cm szerokosci - i przezroczyste o ciemnym zielonym kolorze. Jesli sie to panu przyda - mam jeszcze nagrany ten reportaz - moge go ogladnac jeszzce raz i powiedziec doklanie o jakiej kopalni to bylo.

<wmieszac w tlum, moze poprostu wziac lopate i sito i isc sobie jakby nigdy
<nic i ryc z nimi, ale jestem troche bialy, a oni wygladali glownie na
<metysi, mulacii murzyni. wiezc moze byc ciekawie, tak czy siak ubaw po
<pachy.; )

hehe - ubaw by byl - bo oni raczej sie znaja wzajemnie i by zorientowali sie ze Pan nie tamtejszyy ;) - ale moze jest mozliwosc zaplacenia jakies drobnej sumy - i w ten sposob poszukac legalnie na terenie wyrobiska.

<ps.czy mozna szukac w archiwum np. po tematach czy tresci wypowiedzi, to

zeczywiscie mozna :) http://mineraly.pg.gda.pl/wyszukiwarka/

                                                     pozdrawia mauro.