Autor: Konrad Rybacki (konradr_at_s1.gim13.lublin.pl)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 08:43:20 MET

Witam!

Tak się składa, że trochę interesuję się skrzemieniałym drewnem. Co do stanowiska na Lubelszczyźnie: jest to cały pas od Rawy Ruskiej aż po Zamość. Szczególnie obficie okazy występują w rejonie wsi Siedliska k. Bełżca. Wyglądem przypominają trochę te z Nowej Rudy, jednak mają zdecydowanie lepiej widoczne słoje, żywszą barwę i tłusty połysk. Nigdy nie słyszałem aby ktokolwiek znalazł tu drewno z jakąś druzą. Pewien paleontolog - amator z Krasnegostawu czy Zwierzyńca w swym przydomowym muzeum, oprócz świetnej kolekcji lokalnych skamieniałości, zgromadził pareset kilogramów całych skrzemieniałych pni. Żadnych kryształów w jego zbiorach nie ma. Ja, niestety, mam tylko jeden okaz. Szkoda, bo chętnie bym się z Tobą wymienił. Póki co, to mógłbyś wysłać także mi ptzynajmniej część zdjęć twoich zbiorów? Wyślij na moje konto pocztowe, rozmiar bez ograniczeń. Pozdrawiam, Konrad Rybacki.

Konrad Rybacki