Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_spunge.org)
Data: Thu 22 Jan 2004 - 23:38:45 MET

> W niedziele mam czas wiec zrobie zdjecia juz wypolerowanych
> okazow 5-10 fotek (musze to sprawdzic w piwnicy).
> Grupowy up-load nie dziala, wiec gdzie podeslac fotki?

Przyslij do mnie na priva. Umieszcze je gdzies tymczasowo, zeby byly widoczne przez WWW, a pozniej gdy juz FTP mineralow bedzie dzialalo to tam je przeniose.

> Pelny plik z mojego aparatu to Tif -6Mb lub Jpg ok. 1Mb
> Jak bardzo redukowac wielkosc pliku?

Zeby w poziomie nie mialy wiecej niz 800 pikseli. Jakosc jpg przy zapisywaniu daj srednia. Zreszta poeksperymentuj i zapisz plik jpg z jakoscia niska, srednia i wysoka i zobacz jak sie wowczas zmienia jakosc obrazu oraz wielkosc pliku w kB. Nastepnie na podstawie tego eksperymentu wybierz zapisywanie innych plikow w takiej jakosci, ktora da najmniejszy plik w kB, ale obraz ciagle nie straci zbytnio na jakosci.

Mozesz tez oprocz tego dostarczyc mi te 1 MB jpgi w wysokiej rozdzielczosci, ktore bylyby oddzielnie do sciagniecia dla najbardziej zainteresowanych, tylko ze jest problem jak mi je dostarczysz, bo poczta dosc trudno bedzie przeslac tyle 1 MB plikow, co najwyzej pojedynczo kazdy, ale i tak to nie jest dobre rozwiazanie. Moze zaloz gdzies na darmowym serwerze konto gdzie umiescisz te wielkie pliki, podasz mi haslo i je wowczas stamtad pobiore.

ak