Autor: Michal (msegit_at_post.pl.spam.to)
Data: Mon 12 Jan 2004 - 18:55:16 MET

Witaj

On Monday, January 12, 2004 (16:52:45), Jacek D. (jdrazkow_at_szkoly.edu.pl) wrote:

> Witaj pete274,
> W Twoim liście datowanym 12 stycznia 2004 (12:23:42) można przeczytać:

pop>> Piotr
> wszystkie skaly, ktore formowaly sie troche glebiej pod powierzchnia > powinny wykazywac wieksza radioaktywnosc

To niekoniecznie musi tak byc. Raczej nie tedy droga. Wazne jest to ze tylko niektore (na szczescie rzadziej wystapujace) pierwiastki/izotopy sa na tyle nietrwale, a gdzie sie skoncentruja to zalezy od wielu skomplikowanych procesow geochemicznych - ktore sa na ogol typowe dla tworzenia sie okreslonych skal. Dlatego np. granity maja radiacje duzo wieksza niz wiele skal (ultra)zasadowych tworzacych sie duzo glebiej od granitow. I mozna wskazac wiele innych przypadkow gdy skaly (a szczegolnmie chyba monomineralne) tworzace sie dosc gleboko sa mniej radioaktywne niz skaly (przy)powierzchniowe...

--
pozdrawiam
Michal

Pani Premierowa pyta sie meza:
-Leszku, po co bierzesz te ochraniacze na kolana?
-Jade do Brukseli.
-No i...?
-Wiesz kobieto jakie tam maja twarde podl/ogi?!

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.mineraly