Autor: Jacek Nowak (jac_now_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 23 Nov 2003 - 23:12:04 MET

Na Górnym Śląsku o rewelacje mineralogiczne raczej trudno, ale dla chcącego... proponuję sprawdzić, jakie jest kruszywo na najbliższym nasypie kolejowym :-) czasami trafiają się różne różności. Polecam też hałdy kopalniane - piryty, syderyty, czasami kwarce (no i oczywiście skamieniałości roślin karbońskich, ale to już nie minerały). A jeśli chodzi o skamieniałości to polecam łomiki w Żyglinku - wydobywają tam wapienie okładzinowe w których znajduje się kości gadów triasowych (mam kilka wmurowanych w kominek - największa ma 20 cm) tylko trzeba uważać, bo miejscowi sprzedają te kości i nie lubią konkurencji. Szukając czegoś ciekawszego z minerałów można zajść do starych kamieniołomów dolomitów w rejonie Bytomia i Tarnowkich Gór. Podobno można tam jeszcze znaleźć mineralizację Zn Pb. A jak już tam będziesz, to polecam zwiedzenie kopalni zabytkowej w Tarnowskich Górach (Zn, Pb - Ag) moim zdaniem jest ciekawsza niż Wieliczka i mają tam ciekawą gablotę z minerałami srebra.

pozdrawiam, Jacek ;-)

  Miło mi jako pierwszej powitać Ciebie na tej liście.   Gratulacje spostrzegawczości, że są tu nie tylko Panowie, ale też małe grono Pań ;-)

>Mieszkam na Gornym Slasku i bardzo prosze doswiadczonych kolegow ...i kolezanki :) o >wskazanie mi i podanie namiarow na ciekawe miejsca gdzie mozna udac sie z mloteczkiem.

  No to na początek proponuje odwedzenie biblioteki uczelnianej, sugeruje tylko nie brać młoteczka ze sobą, bo sie Panie bibliotekarki mogąnieco zdziwić ;-)   Jesli jesteś już "po" to przeglądnij dokładnie archiwum grupy i http://www.man.lodz.pl/MINERALY/   To na razie na tyle z mojej strony.

  Pozdrawiam - magda ziemann UW-WG (esseirion)

  ps: chyba piszesz w HTML'u na grupie, wejdz w opcje outlooka czy tam co masz i zanzacz w wysylaniu wiadomości do grup opcje : zwykly tekst.   m.