Autor: esseirion (essi_at_go2.pl)
Data: Mon 17 Nov 2003 - 19:22:12 MET

| Z moich skromnych obserwacji wynika, że bursztyn plażowy występuje w
| okolicach Gdańska i kończy się na granicy Sopotu. Występuje również na
| północy Mazowsza, o czym mało się pisze. Podobno dalej na północ, na
| Mazurach jest złoto, ale rozmieszczone w sposób trudny do znalezienia,
jako
| skupiska grudek złotego piasku.

Witaj,
niek nie śmie wątpić w to że bursztynu nie ma w Gdańsku :) Wyspa sobieszewska pełna jest bursztynu, o pokładach pod rafinerią gdańska nie wspomne :-)
Dużo można się dowiedzeieć w Muzeum Ziemi na ulicy Na Skarpie w Warszawie.
Mi bursztyn się zdarzył w gdyni nawet pare razy (pewnie sobie przypłynął, bo czemu by nie),
a bardziej w głąb zatoki, to w zatoce Puckiej też kiedyś się trafił. W sumie jest tez w klifie Chłapowskim, ale klif jest mocno zarośnięty (byłam w tym roku) i latem plażują sie tam turyści, którzy dziwnie reagują na : " ubranych ludzi z łopatą i grabiami " na plaży :-) O złocie na mazurach nie słyszałam, wprawdzie trudno mi to sobie wyobrazić, ale czemu nie.

Pozdrawiam --- Magda (jak ktoś, gdzieś, coś, kiedyś na bursztyn, to ja bardzo chętnie ;)