Autor: Michal (msegit_at_post.pl.spam.to)
Data: Wed 12 Nov 2003 - 13:13:54 MET

On Wednesday, November 12, 2003 (11:30:10), Wiktoria (n314_at_interia.pl) wrote:
> interesuje mnie jak powstają krzemienie. gdzie można ich jak najwięcej znaleźć
> i od czego zależy ich budowa. Jakie mają właściwości chemiczne. I czy w naszych

Krzemienie potocznie to na ogol wszelkiego rodzaju nagromadzenia kwarcu, chalcedonu itp.
Natomiast scisle (mineralogicznie) - to tylko jedna z wielu form wystepowania krzemionki SiO2 (z domieszkami, np. H2O), taka, ktora nie wystepuje jako plaska warstwa (w utworach osadowych; bo to rogowiec) a rowniez nagromadzenie jest ostro odgraniczone od skal otaczajacych (jesli nie: czert).

W ogole to:
http://www.google.pl/search?q=%2Bkrzemienie+%2Bbudowa&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&lr= szczegolnie 5 i nast., czyli
http://www.ing.uni.wroc.pl/~js/dydaktyka/dydaktyka/makro/osadowe/osadowe10.html http://www.nowaera.com.pl/katalog_i_sklep/pdf/Chem1LicPodrProbka.pdf itd.

rowniez np.
http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%2Bkrzemienie+%2Bpochodzenie&lr= a tam np.
http://www.google.pl/search?q=cache:N4WEP0ewzJwJ:www.pgi.gov.pl/muzeum_geologiczne/kolekcja/kwarc/kwarc.htm+%2Bkrzemienie+%2Bpochodzenie&hl=pl&ie=UTF-8 (bo oryginal wygasl...)
http://www.gim27.gdansk.ids.pl/RAMKI-X/CHEMIA/pomoc2.htm

itd.

Czyli generalnie... http://ag.bocznica.org/ ;))

> górach można znaleźć szlechetne kamienie.

Mozna.
Ale raczej niewiele.

pozdrawiam
Michal

--
NEOCHLAM? Dziekuje, poczekam na autobus.

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl