Autor: Grzegorz Bijak [GR 166] (gr166_at_interia.pl)
Data: Thu 02 Oct 2003 - 17:32:06 MET DST

> Swego czasu miałem okazję dostać namiary na stanowiska turmalinów w
> Górach Sowich (okolice zapory w Zagórzu Śl., jakaś niesprecyzowana łączka
> Michałkowej itp.). Póki co jedyna lokalizacja, do której dotarłem bez
> większego wysiłku (i w ogóle dotarłem ...) to właśnie rzeczone odsłonięcie
> przy koronie zapory w Zagórzu. Turmalinów ani śladu, ale przynajmniej
> znalazłem bardzo ładne krzyształy biotytu...
> Czy ktoś może dać mi jakieś, w miarę możliwości dokładne, namiary na
> stanowiska turmalinów w Górach Sowich?
hmm...to ja pisalem o tej laczce, a konkretnie to w lesie na zboczu powyzej laczki... radze jeszcze raz poszukac bo naprawde warto tam pogrzebac, a miesjce charaktewrystyczne bo poleno gruzy jest na zboczu, jasnego pegmatytu,

a co do okolic zapory to w tym odslonieciu zabrdzo nie ma co szukac, lepeije kreci sie po zboczach i tam szperac w gruzowiskach, czasami mozna cos znalezc ale niezaspecjalni, mi udalo sie znalezc tylko 2 okazy z turmalinami z czego jedna bryla okolo 30x20x15cm pegmatytu poprzerastana turmalina z najwiekszym rysztalem 12cm!, wiec czasami szczescie dopisuje:)

pozdrowka