Autor: kdrozdo_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 26 Sep 2003 - 23:45:00 MET DST

> flisz nie
>
> Jak dla mnie to oczywiste ze tak sie stało gdyby flisz utworzyl sie na
> skalach wulkanicznych odznaczylo by sie to w ulozeniu warstw i na rysunku
> szrafura fliszu nie bylaby pozioma tylko lekko "wygieta" zgodnie z ksztaltem
> intruzji,

Masz rację. Moje wątpliwości wynikały z tego, że nie byłem pewien, czy deseń, którym znaczono flisz oddaje ułożenie warstw, czy jest wyłącznie oznaczeniem rodzaju skały.

(chociarz taka kopula.. to dosc dziwne ze nie rozlala sie bardziej
> na boki??)

Intruzje miewają rozmaite kształty. Nic nie wiadomo z rysunku o rodzaju skał intruzji. Nie wiemy więc, czy w ogóle dotarła do powierzchni. Nie musiała się więc rozlewać na boki. Mogła powstać całkowicie pod powierzchnią skał osadowych (tych starszych) i później zostać z nich częściowo wypreparowana i znowu przykryta młodszymi skałami fliszu.

> Ten rysunek chyba nie byl do konca przemyslany :)

Zgadzam się. Między innymi z wyżej opisanych powodów.

Pozdrawiam, Krzysztof