Autor: art (artur.wnuk_at_wp.pl)
Data: Mon 18 Aug 2003 - 15:00:36 MET DST

Powrocilem wlasnie ze Szklarskiej Poreby. Jako, ze wyjazd byl w towarzystwie nie wiele moglem poswiecic czasu na poszukiwania mineralow. Najciekawsze dla mnie bylo wydobycie kilku kawalkow magnetytu z zyly w starej kopalnii pirytu. Zbieraniem po haldach nie gardzę ale wydobywanie kruszcu ze skalnej sciany to duza nie znana mi dotad przyjemnosc. Poza tym zebralem troszeczke kwarcu na Rozdrozu Izerskim. Z rzeki Kamiennej wydobylem kilka szklanych :-) otoczakow. Widać wyrzucano do niej odpady z pobliskiej huty szkla. Znalazlem tez cos co wyglada troche jak zuzel ale jest dosyc ciezkie, ma wlasciwosci magnetyczne (niejednorodne- w jednych miejscach silne jak magnetyt w innych slabsze). Oczywiscie obiekt jest czarny. Ma troche rdzawych nalotow, w jednym miejscu male zolte naskorupienie. Jak myslicie czy to kolejny odpad z huty szkla czy moze cos naturalnego?

Pozdrawiam,
Artur Wnuk