Autor: Katarzyna S?k (addar_at_megapolis.pl)
Data: Sun 03 Aug 2003 - 19:40:44 MET DST

On Thu, 31 Jul 2003 13:35:23 +0200 (MET DST)  Andy <sp3uca_at_konin.lm.pl> wrote:
> On 7 Jul 2003 16:29:14 +0200, addar_at_megapolis.pl
(Katarzyna S?k)

lodowiec
będzie
połyskujacy

> Jestem pod wrazeniem. ;-)
> Podpowiesz Kasiu jaka ksiazke najlepiej kupic/wypozyczyc
zeby zaczac
> odrozniac kamienie lezace na polu ? dla zupelnie
poczatkujacego.

> Pozdrawiam.
> Andy

Witaj.
O ile publikacji o minerałach jest mnóstwo, to o skałach jakm na lekarstwo. Do rozpoznawania minerałów polecałabym kieszonkowe wyadawnictwa,np.:
1.Encyklopedia kieszonkowa-Rupert Hochleitner, wyd.Muza SA 600 fotografii,opisów minerałów nieco więcej, klasyfikacja wg barwy rysy
2.Leksykon przyrodniczy-Minerały -Olaf Madenbach,Cornelia Sussieck-Fornefeld, wydane w 1995r. przez GeoCenter i Świat Książki, uporządkowane wg systematyki, 223 najważniejsze minerały występujące w Europie.
JEśli chodzi o skały świetny jest "Słownik petrograficzny" W.Ryka, A.Maliszewska ,wydanie II 1991 o ile pamiętam przez Wydawnictwo Geologiczne. Jest tam dużo informacji o skałach, procesach skałotwórczych itp. Są diagramy(tzw. trójkąty projekcyjne) na podstawie których można precyzyjnie określić rodzaj skały(są np.opisane wszystkie rodzaje granitów).
Dobrze byłoby też zaopatrzyć się w "Mineralogię szczegółową" Andrzeja Bolewskiego ze względu na opisy polkich wystąpień omawianych minerałów. Bardzo cenną zdobyczą mogłyby się okazać ćwiczenia z geologii dynamicznej z jakiegoś wydziału geologii(nie wiem do którego masz najbliżej).Z takim arsenałem na pewno nie będziesz miał kłopotów z rozpoznaniem większości skał.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.Kaśka