Autor: mauro (und_at_op.pl)
Data: Fri 25 Jul 2003 - 14:01:51 MET DST

witam wszystkich!
Wlasnie niedawno wrocilem z wloskiej wysepki , elby. Niestety miejsca wystepowania mineralow sa juz dosc przeszukane. mimo to udalo mi sie znalezc 2 malutkie (ok 2 - 3 mm) beryle, "ozostalosci' (naderwane spupki - wielkosc kolo 1 mm :( ) , schrol, asbest, praz (krysztaly do 1 cm) hematyt, piryt, gips, kwarc, malutki (ok 3 mm ) morionik, getyt, chrysokola, sirczan miedzi w formie naciekowej, siarke (powstala juz po eksplatacji jednej z kopaln hematytu...hmmm... to juz chuba tyle.

   Na razie musze jesszcze wszystko dokladnie przegladnac i zbadac - bo jeszcze nie mam pewnosci co do wszystkich kamykow.    Pora w ktorej sie wybralem na Elbe , nie byl a jednak taka super - cholernie goraco! oprocz tego braklo troche czasu na dokladne poszukiwania.    na razie nie opisuje wszystkiego dokladnie - ale postaram sie w najblizszym czasie zrobic jkis opis odbytych przezemnie wycieczek. Na rzie koncze. Jesli sa jakies pytania to prosze....

                                                              pozdrawia   mauro.