Autor: Critical (critical_at_poczta.fm)
Data: Mon 07 Jul 2003 - 18:57:01 MET DST

.:: witam
.:: dorwałem (znalazłem) kamień, u mnie na polu (woj. lubuskie, wszystko
.:: polodowowe), który wygląda tak, jak by był "granitem podzielonym na
.:: części",
.:: tzn. osobno ma kwarc, skaleń i mikę. Czy to możliwe? Całość jest
.:: czerwona,
.:: gdzieniegdzie ma biały kwarc a w tym wszystkim złotawe skupiska
.:: blaszkowatego czegoś (wygląda jak biotyt?).

Jeżeli są to tereny polodowcowe, to być może jest to czerwony granit

skandynawski, czyli granit rapakivi. Złotawe blaszki to bardziej

muskowit, niż biotyt. Muskowit jest raczej srebrzysty, bardziej złocisty

może być flogopit, ale ten jest charakterystyczny raczej dla

skał metamorficznych.

Pzdr. M.L.

CR!t!Cal!