Autor: Katarzyna S?k (addar_at_megapolis.pl)
Data: Mon 07 Jul 2003 - 16:27:35 MET DST

On Thu, 3 Jul 2003 21:48:23 +0200 (MET DST)  "Przemek Jermaczek" <przemjerm_at_poczta.onet.pl> wrote:
> witam
> dorwałem (znalazłem) kamień, u mnie na polu (woj.
lubuskie, wszystko
> polodowowe), który wygląda tak, jak by był "granitem
podzielonym na części",
> tzn. osobno ma kwarc, skaleń i mikę. Czy to możliwe?
Całość jest czerwona,
> gdzieniegdzie ma biały kwarc a w tym wszystkim złotawe
skupiska
> blaszkowatego czegoś (wygląda jak biotyt?). Fotki nie mam
(skanera brak,
> cyfrówki to już wogóle).
> pzdr

Witaj Przemku!
Twój opis wskazuje na skałę metamorficzną(przeobrażoną pod wpływem dużego ciśnienia, co powoduje warstwowe ułożenie minerałów). Jeśli czerwień ma kolor ciemny,ceglasty to prawdopodobnie kamień ten został przywleczony przez lodowiec ze Skandynawii. Jeśli mika błyszczy się na złoto, to będzie to raczej muskowit niż biotyt(biotyt zwykle jest połyskujacy ale czarny). Pozdrawiam.Kaśka