Autor: Kartez (piotrek_at_op.pl)
Data: Thu 15 May 2003 - 11:27:48 MET DST

Witam.
Jestem tu poraz pierwszy. Mieszkam w Kotlinie Kłodzkiej, nie znam sie na minerałach ale zewsze mnie interesowały różne ciekawe "kamyki" a że jest ich u nas pełno węc chetnie je zbierałem wałęsając się po okolicznych polach i lasach. Od dawna zastanawiałem się na kamieniami na które natknąłem się w jednym lesie i moze ktos z Was powie mi co to jest i jak sie to nazywa. Wygląda taki kamień jak duże jajko (wielkości są różne ale z regóły są większe od strusich jaj), złozone jest z bardzo wielu warstw a w srodku jest lite jądro. Prościej mówiąc jednolita bryła w kształcie jajka oblepiona wielowarstwową skorupą. Kolor brunatny. Podejrzewam że to chyba cos pochodzenia wulkanicznego, ale nie mnie to osądzać:). Pozdrawim. Piotrek