Autor: Ireneusz Balicki (irbal1_at_inetia.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 23:23:22 MET DST

> A co ciekawego masz z Jeseników.

Jeszcze jestem na etapie granatów i staurolitów
>Zapuszczałeś sie dalej niż do Zulovej (Lom Vycpalek).
Nie dalej jak Sumperk
>Może znasz jakieś ciekawe pegmatyty jesenickie ?
Np. kwarce (szczotki kwarcowe) z odsłanięcia terenowego, mętne kryształy do 1cm. Niestety większość żyły wypyłnia lity kwarc żyłowy lub pozrastane kryształy. Lokalizacja i stan odsłonięcia nie pozwala na "większe wykopki" B. dużo lokalizacji jesenickich pegmatytów jest prawnie chronionych jako rezerwaty geologiczne np Strelecky Dul, Marśikov, Jeleni Strań.
Lub miejsca mocno "rozdeptane" jak okolice np. Sobotina. Pozdrawiam
Irek