Autor: Grzegorz (geoda_at_ks.k.pl)
Data: Tue 18 Mar 2003 - 00:32:50 MET

Dziękuję za wskazówki dotyczące zamieszczania zdjęć , nie długo będziecie mogli je zobaczyć . Kamieniołom w Tłumaczowie jest w tej chwili nieczynny i nie potrzeba żadnnej zgody na wejście . Znalezienie ładnych okazów nie sprawia wiekszych trudności porucz tego że większość miejsc występowania znajduje się w połowie wysokości wyrobiska . 1. Nawprost głównego zjazdu w wyrobisko znalazłem geody wypełnione zielonym ametystem .
2. 50 m w lewo geody wypełnione kwarcem dymnym , skaleniem potasowym i prawdopodobnie hematytem .
3. następne 50 do 100 m w lewo to istne eldorado , w szczelinach melafiru występuje ametyst , syderyt , baryt .

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! UWAGA ZBOCZE JEST STROME I BARDZO NIE STABILNE NAPRAWDE
NIEBESPIECZNE NAJLEPIEJ ZAOPATRZYĆ SIE W SPRZĘT WSPINACZKPWY I KOGOŚ DO STAŁEJ ASEKURACJI .Ja miałem to szczęście że niedaleko miałem zlecenie i po pracy w toważystwie moich pracowników przez kilka dni penetrowalismy całe wyrobisko . Z poważaniem Grzegorz K.