Autor: Jacek Nowak (jac_now_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 30 Jan 2003 - 18:04:28 MET

Swoja droga, to calkiem ciekawe
> mogloby byc wyeksponowanie fluoryzujacych mineralow oswietlonych
> ultrafioletem.

Widziałem kiedyś taką ekspozycję na wystawie mineralogicznej (chyba było to w Monachium, ale głowy na to nie postawię). Gablota przedzielona była na dwie części - jedna zaciemniona z oświetleniem ultrafioletowy, druga ze zwykłym światłem. Minerały obracały się na ruchomym stojaku - takim jak w sklepach jubilerskich - i przechodziły z jednej cześci do drugiej. Można było je oglądać w ultrafiolecie i w oświetlrniu naturalnym. I z pewnością był tam fluoryt, ktory "świecił".

        Jacek ;-)

Chcesz oszczędzić na kosztach obsługi bankowej ? mBIZNES - konto dla firm
http://epieniadze.onet.pl/mbiznes