Autor: Andrzej Pelka (U238_at_wp.pl)
Data: Thu 30 Jan 2003 - 16:36:14 MET

Uzytkownik "art" <artur.wnuk_at_wp.pl> napisal w wiadomosci news:5.1.0.14.0.20030130122643.0216a1a0_at_pop3.wp.pl...
> Czy mógłbyo napisać, skąd pochodzi Twoja "żółta skała ?" Jakio czas temu
> grzebałem w resztkach hałdy w Janowej Górze z cichą nadzieją znalezienia
> czegoo z odrobiną uranu. Znalazlem kilka ciekawych (jak dla mnie) kamyków
> ale po powrocie do domu okazało się, że niewielką aktywnoocią wykazują się
> tylko kawałki omietany hematytowej :-)

Halde w Janowej Gorze obszedlem z licznikiem i nic nie znalazlem. Jesli staniesz na owej haldzie twarza w strone zrujnowanego kosciola, to po prawej stronie na pograniczu laki i lasu jest teren wykazujacy podwyzszona radioaktywnosc. Jednak w czasie mojego ostatniego tam pobytu miejsce najbardziej godne uwagi bylo bardzo zarosniete wysoka trawa, a w poblizu krecili sie ludzie wybierajacy kamien z haldy wiec dalem sobie spokoj aby nie wzbudzac sensacji. Jesli chodzi o jakikolwiek przyklad mineralow uranu, to nie ma z tym wiekszego klopotu. Zwlaszcza jesli posiadasz licznik Geigera. Zalesi kolo Travna, czeska czesc Gor Zlotych. Jedziesz i masz :-) Jezeli ma to byc cos ladniejszego, to troche trzeba tam polazic. Pisalem o tym miejscu tak czesto, ze na grupie po kazdym moim liscie to juz pewnie slychac bylo ziewanie uzytkownikow :-) Zerknij do archiwum. Jeden z fluoryzujacych kamieni pochodzi z okolic Bilej Vody kolo Zlotego Stoku. Miejsce to nazwalem "kamieniolom za Safarowa Skala. Jednak w porownaniu z Zalesiem "wydajnosc" jest tam gorzej niz kiepska.

                                                            Andrzej.

PS: Przepraszam za to wczesniejsze podwojne nieszczescie.
      Nie dogadalem sie z komputerem :-)